27 Aralık 2016 Salı

Celal Gür'den Ağabeyine






                               Manisa 10/1/965

                Ağabeyciğim

Göndermiş olduğun 5.1.965 tarihli mektubunu aldım. Ağır şeyler yazmana üzülüyorum nihayet para için. Bu kadar ağır yazmaya değmezdi. Mektubunda Sarnıçlı İbrahim ayrancıya (Ayrancı) benim tarla kiraya vermeye vadedip ondan para aldığımı ve para aldığım halde tarla kiraya vermeden Manisaya gittiğimden bahsediyorsun.

Ben İbrahim ayarancıdan ne para aldım nede tarla kiraya vermeye vadettim. Yalan söylüyor mademki para almışım tarlayı kiraya verirdim. Bu surti katiyede yalandır. Çünkü onun ne düzenbez bir adam olduğunu Atıf dahil bütün köylü bilir. Ben zaten Atıfla tarlalar üzerindeki dört sene evvelki hadiseden sonra Sarnıçtaki tarlaları hiç karışmıyorum.

İbrahim Ayrancı bana yalnız annemlerin hisseli dam yeri için senetle annem namına para vermişti. O zaman sizinde haberiniz vardı. Çünkü Dereköye gidip Müzeyyen ve Ayşe teyzemlerin hisselerinden vermiş. Ben bundan başka İbrahim ayrancıdan para falan almadım. Bu hususu Hulusi amucama yazacağım ve yalanı yüzüne vurdurtacağım.

Ben borç miktarımı Hulusi amucama sen parayı göndermeden bildirmiştim. Durum ayni bildirdiğim gibidir. Yalnız Refik Atasoya ve Yılmaz Selçuğa ve Ziya Cansevene borç kalmamıştır. Onlar için amucama mektup yazdım. Yalnız Kasap Hasan Bozere olan hesapta yanlış bildirmişim ona 69 lira daha borç kalıyor. Bu hesapları ben size kaç kere yazdım. Bunların Hulusi amucamda listesi var eğer bir şüphen varsa ondanda durumu öğrenebilirsin. Diğer borçlarda artık tedricen ödenir. Bekir kemeş benim için manisada borçlandı demiş fakat bu yalandır. Her memur gibi bende ufak tefek bakkala makkala borç yapıyorum ve maaşı alınca kapatıyorum. Benim manisada yalnız almış olduğum elbise dolabından 140 lira borcum var onuda alırken taksitle almıştım ay başlarında ellişer lira vererek bunu ödüyorum. Sizden gizlediğim birşey yok.

Allah sizden razı olsun ihtiyaç anında gönderiyorsunuz. Geçen mektubumda ev kirası ile birazda bize para göndermeni yazmıştım. İkramiyeler verilmedi verilseydi bu ay ev kirasından başka para istemiyecektim. Havalar çok soğuduğundan biraz daha mangal kömürü ve kuru çam odunu ve taş kömürü aldığımızdan ve diğer masraflardan dolayı paramız kalmadığından bize bu mektubu alınca 125 yahut 150 lira tel havalesi göndermeni çok rica ederim. Vallahi paramız kalmadı. Bunu ihmal etmemeni rica ederim.

Kula Belediyesine olan borç yani Hulusi amucamın ödediği 233 lira Mayıstan Eylüle kadar biriken elektrik ve su parası imiş. Aynı zamanda Muazzezgil Manisaya gelirken Hulusi amucama elektrik ve suyu kestiriver diye tembih etmişler fakat amucam unuttuğundan iki ayda abone bedeli yazılmış yani elektrik ve su sarf olsun olmasın açık olduğu için onlar rayiçlerine göre usulen sarfiyat yazarlarmış oraya olan ve ödenen borcun maliyeti budur.

Şimdilik burada kesiyorum. Yukarıda yazdığım gibi bizim bu mektubu alınca yüzelli lira kadar bir tel havalesi rica ederim. Çünkü vallahi paramız kalmadı. Mektubumu burada son verir gözlerinden öperim. Mürşide yengeye selamlar. Muazzezde size ve Mürşideye selamlarını sunar.



Celal Gür

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder