11 Mayıs 2017 Perşembe

Yücel, T. ve Oktay'dan Ömer'e










Sevgili kardeşim Ömer!


Mektubunu alalı birkaç gün geçmesine rağmen bizim inekleri bir araya toplayıpta sana cevap yazmak henüz mümkün olmadı. Ama benim mektup yazma konusunda ne derece telaşlı ve iştahlı olduğumu bildiğin için hele ben şöyle bir başlıyayım dedim, nasıl olsa sonunu getirirler. Klasmanda kaçıncı sıraya gireceğini bilemeden ve o mutlu sayıya vasıl olmak için herhangi şikeli bir yol düşünmeden yazıyorum kardişim!
Sen her ne kadar oradaki hayatını ızdırap verici olarak nitelendiriyorsan da ben şahsen buradaki monoton yaşantımızı, parasızlık-şanssızlık-kabızlık-sefalet ve bilumum rezaleti göze alarak değiştirmek için hazırım. Sen gideli beri burada hiç bir değişiklik olmadı Ömer. Gene ayni Emirgan, aynı çevre, aynı deniz. Deniz akar bizler bakar. 22 senedir baktığımız gibi; son günlerde iyi lüfer çıkıyor, sahilden epeyi tutuyorlar, bende geçen gün kör bir tane tuttum. Ha her şey ayni derken yalan söylemiş olmayayım, ayni olmasına ayni de sadece biraz KOLERA'lı. Bir de bu dert çıktı başımıza, herhalde ................ 10 gündür salgın var, elli kişi kadar mort, hepimiz tekrar aşılandık. Belki sana da bu mektupla beraber birkaç tane koleracık gönderiyorumdur, tabi kaçak ve pasaportsuz olarak!
Bizim imtihanlar sonra erdi, fakat bu son dönemde hiç ders verdiğimizi zannetmiyoruz. Ama pek üzülmüyoruz nasıl olsa battı balık düz gider. Okul aynı ikisinde açılıyor. Şu an bomboşuz, geçenlerde Gülgün'e ikinci kez gittim keşke gitmez olaydım. Okul çıkışında bir çocuk daha bekliyordu benim üç beş metre yanımda bizimkide çıkınca beni filan görmeden direkt ona gitti, tabii biraz çöktüm. Bu hafta Meltem'le filanda kavga ettim yani durumlar bombok. Geceleri Baltalimanda çocuklar "Big" diye bir klüp açmışlar ender'le gidiyoruz, ortaklaşa poker filan çeviriyoruz. Epeyi gırgır bir yer, her gece kapıda bir iki araba filan var. Bazı seanslara yüklü herifler geliyor, epeyi para dönüyor. Ahmet 100-200 liraya kılıç açıyor, işleri bir azıttı sorma. İki de ibne var, arabalı filan onlarda gelip gidiyorlar, oldukça şamata ve anormallik var.
Bugünlerde bende pek formda değilim herhaldeki sermaye'yi çabuk tükettim. Şu an içimden sana küfür etmek bile gelmiyor-ne kibar çocuğum değil mi?- şimdi saat sabahın 10'nu, benim uykum kaçmıştı, biraz erken kalktım, fırsattan istifade sana senin deyiminle iki satır karalayayım dedim. Şimdi de Ender'e telefon edip uyandırayım. Belki sonra tekrar devam ederim. Hadi şimdilik viderzen (!) kızmazsın di mi herhalde!
YÜCEL

N'aber lan !!
Biz iyiyiz, senin de iyi olmanı Hades'ten dileriz. Doğrusunu söylemek gerekirse burada fazla enteresan şeyler cereyan etmiyor, anlatmaya değecek... zaten bu kalem de kötüymüş, insanda yazma zevki bırakmıyor. Ben bu arada ikinci sınıfın borcunu geride bırakıp, üçüncü sınıf imtihanlarına devam ediyorum. Neyse, kalem bulduk; devam...
Mektubunu henüz okumak bahtiyarlığına eriştim. Durumuna fazla gıpta etmiyorum, ama seni tahkir etmek gayesiyle değil. Zira benim misafir alman (Sigrid) beni yabancı tufalardan fena halde soğuttu. Şu sıralarda varsa yoksa Türk tufaları diyorum. Fakat buy ne kadar devam eder, bilemem.
Orglar ve bilhassa Hammond'lar hakkında verdiğin kısa bilgiye çok teşekkürler. Bu bilgilere bazı tafsilatlar ilave edebilirsen ve bu arada bazı katalog veya benzerleri toplayabilirsen çok memnun olacağım.
Burada günler pek zevkli geçmiyor. Fakat verilecek son haber... sen gittikten ve Şinasi faaliyetlerini azalttıktan sonra şu anda Emirgan'ın en havalı ve zamp çocuklarının Ender puştu ile Yücel eşşoğlueşşeği olduğu kamu oyuna açıklandı.
Her şey gönlünce olsun.

T.

(SOL TARAFTA YAĞLI BİR KISMA ATIFTA BULUNARAK)
Börek parçasının yeri istersen YE!
Taze taze koyduk valla!

Selamın aleyküm
Ömer efendi!
Ne demişler? Tencere dibin kara senin lekeler benden kara. Lekelerinden ne haber? Herkes o kadar çok şey yazdı ki bana yazacak bişey kalmadı büyük bir boşlukla şki buçuk satır karalamağa gayret ediyorum. Her neyse bu kadar yazdığıma şükrediyorum. Bütün iyi günler senin olsun. Selamlar.

Oktay

Sevgili kardeşim, naber ulan iyimisin. Orda parasız kaldığını yazıyorsun, ne kadar lazımsa yaz da gönderelim ..... Ayıpsın yani, arkadaşlık siyah günde belli olur.

Abi burası bıraktığın gibi değişen hiç bir şey yok, sadece şu son günlerde tufa işlerimiz iyice hızlandı. Bu arada senin sayıyı kutlar, sana daha.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder